ClickCease

Handledarutbildning

Flygvu över Hamngatan i Stockholm

Handledar­utbildning Stockholm Kvällar & Helger

Avser du att komplettera dina körlektioner med privat övningskörning är det viktigt att ha koll på vad för slags regler som gäller. Sedan början på år 2006 är det nämligen lag på att alla handledare och elever ska gå en så kallad handledarutbildning (kallas även för introduktionsutbildning) innan ni kan övningsköra tillsammans.

Självklart tillhandahåller vi på Stockholm City Trafikskola handledarutbildning i Stockholm – och vi har vanligtvis flera handledarkurser varje vecka, även på kvällar och helger.

Du kan boka våra kurser direkt online och just nu kostar handledarutbildningen bara 299 kr per person.
Alla priser är ink. moms

Vad krävs för att bli handledare?

För att bli godkänd för övningskörning måste följande grundkriterier vara uppfyllda för alla handledare.
– Du ska vara minst 24 år gammal
– Du ska ha vana av och skicklighet i att köra fordonet
– Ditt körkort ska vara utfärdat i Sverige eller i annan EES-stat
– De senaste 10 åren ska du minst haft körkort i minst 5 år för det fordon som övningskörningen avser.

Uppfyller du dessa grundkrav behöver du först och främst gå en handledarutbildning och därefter ansöka om tillstånd att vara handledare. Handledarutbildingen kan du gå hos oss. Du hittar information om bokning och tider på den här sidan. Ansökan om handledarskap hittar du på den här sidan! (OBS! Denna skickar du in först när du har gått handledarutbildningen hos oss och fått godkänt!)

Vad innehåller utbildningen?

Handledarutbildningen tar normalt sett 3 timmar plus raster i anspråk. Under utbildningen går vi igenom vilket ansvar du har för övningskörningen, hjälper dig att planera och strukturera övningskörningen samt ger dig chansen att fräscha upp dina befintliga körkunskaper. Vi går också igenom vanliga fel och missuppfattning som kan uppstå mellan handledare och elev, samt ger tips på lämpliga utbildningsmiljöer.

Var någonstans håller ni er handledarutbildning?

I våra lokaler på Valhallavägen 73 (ungefär en minuts promenadavstånd från Tekniska Högskolans T-bana).

Hur bokar jag er handledarutbildning i Stockholm?

Att boka vår handledarutbildning i Stockholm är enkelt. Klicka här och välj sedan tid och datum för din kurs.

Kontakta oss om Handledarutbildning

Namn

Telefonnummer

Meddelande

Har du en medicinsk diagnos och ska ta körkort?

Intyg för högre behörighet och körkortsintyg

Om du har någon typ av diagnos, t.ex ADHD, ADD, asperger, autism eller diabetes och ska ta körkort så behöver du i regel lämna ett läkarintyg som visar aktuell status för din diagnos. Detta blir du meddelad om i samband med att du ansöker om körkortstillståndet. Det är ofta svårt att få tid för detta intyg hos psykiatrin och i sådana fall kan du vända dig till Läkarintyg Direkt i Solna.

Synundersökning 200 kr!

Man som gör synundersökning

Nu kan du göra din synundersökning för körkortstillståndet hos oss. Kostnad: 200 kr. Synundersökningen kan du exempelvis göra under någon av våra kurstillfällen.

Vi ger dig individuellt anpassad hjälp!

På Stockholm City Trafikskola står pedagogiken alltid i centrum. Vår målsättning är att samtliga våra körkortselever ska få individuellt anpassad hjälp. Vi utgår alltid ifrån dina nuvarande behov och kunskaper när vi planerar din utbildning. Har du några frågor om körkortsutbildningen? Kontakta oss!

Vi är guldmedlemmar i STR!

STR Guldmedlem

Det innebär att vi använder digital teknik för effektiv bokning och inlärning, löpande fortbildar våra trafikutbildare och följer upp arbetet med mätbara kundutvärderingar. För dig innebär det en trygghet – med oss kommer du få bäst hjälp för att nå dina drömmar.

Miljövänlig Trafikskola!

På vår Trafikskola i Stockholm värnar vi om miljön. Bland annat innebär detta att våra bilar är nya, miljöklassade fordon med låg bränsleförbrukning Vi lägger också stor vikt vid att lära våra elever att bli en säker, lugn och "miljösmart" bilförare. Låg bränslefbrukning via välplanerad bilkörning är en viktig grundfaktor.

Dela upp betalningen!

Resursbank logo

Upp till 24 månader RÄNTEFRITT. Läs hur du kan dela upp din betalning.

STRs Elevcentral