Intensivkurs

Boka intensivkurs

Att ta körkort via en intensivkurs kan vara ett alternativ för dig som har svårt att hitta andra alternativ. På Stockholm City Trafikskola kan vi skräddarsy en intensivutbildning som passar just dina förutsättningar. Hör av dig till oss för mer information.

Vanliga frågor om att ta körkort via en intensivutbildning

Vad kostar det att gå en intensivkurs för att ta körkort?

Vad slutsumman för ditt körkort kommer att landa på är förstås helt omöjligt för oss att säga utan att veta något om dina nuvarande kunskaper. Med andra ord: hur många körlektioner du kommer att behöva under din intensivkurs beror på vilka förkunskaper du har.

En person som har övningskört privat under en längre tid har förstås bättre förutsättningar än en person som aldrig suttit bakom ratten tidigare.

Vår målsättning är att göra vägen till ditt körkort så enkel och snabb som möjligt, utan att för den sakens skull göra avkall på kvalitetén. Detta gäller även om du väljer att gå en intensivkurs för körkort i Stockholm.

Vad innebär en intensivutbildning?

Om du tror att intensivkursen är ett slags ”genväg” för att ta körkort så bör du tänka om. Föreställningen att det skulle vara lättare att gå en intensivkurs än att ta körkort på det ”vanliga” sättet, är felaktig. Varför? Jo, för att en intensivutbildning kräver precis lika mycket studier, såväl praktiska som teoretiska, som det vanliga sättet att ta körkort. Den enda skillnaden är att du måste tillgodogöra dig all denna kunskap under en väldigt kort period.

Gå Intensivkurs – vad är viktigt att tänka på?

Det viktiga för dig som funderar på att gå en intensivkurs är, förutom att du uppfyller grundkraven för att ta körkort, 2 saker. För det första att du har tiden att avsätta. Det heter ju ”intensivkurs” av en anledning. Under denna period bör du enbart vara fokuserad på att ta körkort.

För det andra att du är studiemotiverad. Du kommer att vara tvungen att lära dig massor av ny kunskap på kort tid och om du inte känner dig ”taggad” så kanske du bör överväga ett annat alternativ.

Hur går jag tillväga för att boka?

Hör av dig till oss så tar diskuterar vi fram ett bra upplägg + kommer överens om ett pris, förutsättningar och tider. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har några frågor!

Kontakta oss om Intensivkurs